حزب کمونیست یونان (حزب چهارم پارلمان) قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در خصوص غزه را اسفبار و حمایت تحریک آمیز از دولت اشغالگر اسرائیل، که به سلاخی مردم فلسطین می پردازد، دانست.

حزب کمونیست یونان (حزب چهارم پارلمان) قطعنامه اخیر پارلمان اروپا در خصوص غزه را اسفبار و حمایت تحریک آمیز از دولت اشغالگر اسرائیل، که به سلاخی مردم فلسطین می پردازد، دانست. این حزب تاکید کرد نمایندگان این حزب به این قطعنامه رای منفی داده اند. به گفته این حزب قطعنامه پیشنهادی گروه های سوسیال دموکرات، لیبرال و سبزها از هر گونه ریاکاری پیشی گرفت. و این به این دلیل است که مأموریت اصلی این قطعنامه این بود که اتحادیه اروپا را به عنوان مدافع آتش بس و صلح معرفی کند.

فریاد مردمی در سراسر جهان ادامه دارد و قوی تر می شود، علیه اسرائیل و محکومیت نسل کشی مردم فلسطین، نگران شده اند. آنها هر گونه ترفندی را در قطعنامه به کار بردند، آنها از درخواست آتش بس فوری، بدون قید و شرط و دائمی همانطور که در اصلاحیه به تصویب رسیده و توسط حزب خواسته شد، خودداری می کنند و از «آتش بس به شرط آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان ها و انحلال سازمان حماس» صحبت می کنند. این قطعنامه با وقاحت با به رسمیت شناختن «حق دفاع از خود» اسرائیل توجیه می‌کند و تلاش می‌کند مبارزه عادلانه مردم فلسطین را به عنوان تروریسم معرفی کند.  قطعنامه مورد بحث به عنوان منادی تشدید درگیری امپریالیستی عمل می کند، و از ایجاد عملیات دریایی امپریالیستی آمریکا و ناتو که برای مردم خطرناک است، «نگهبان رفاه» که هیزمی بر آتش می افزاید، استقبال می کند. از وضعیت انفجاری در دریای سرخ تحت عنوان «دریانوردی آزاد» و مهم تر از همه با هدف تضمین سودآوری و "رفاه" مالکان کشتی که یونان نیز با تصمیم دولت نئودمکراسی درگیر آن است. آنها راه را برای تشکیل یک ناوگان اتحادیه اروپا در کنار آمریکا در میدان جنگ در دریای سرخ هموار می کنند. «رودخانه‌های» مردمی که بیش از ۱۰۰ روز در سراسر جهان تظاهرات می ‌کنند و حق ملت فلسطین زیر پا گذاشته می شود، بار دیگر نقشه‌های مبتکران این قطعنامه نکبت‌بار را که شعله‌ور ادعاهای خطرناک دولت جنایت‌کار است، بر باد خواهد داد. آنها با همبستگی خود انگیزه و قدرت جدیدی به مبارزات فلسطینی ها خواهند داد تا راه خروج واقعی را تحمیل کنند که همان «پایان قتل عام، ریشه کن کردن اشغالگری اسرائیل از سرزمین های فلسطینی و تشکیل کشور مستقل فلسطینی با پایتختی بیت المقدس شرقی و مرزهای قبل از ژوئن ۱۹۶۷» خواهد بود.

لازم به ذکر است، قطعنامه ریاکارانه و مورد انتقاد حزب کمونیست یونان، با ۳۱۲ رای موافق، ۱۳۱ رای مخالف و ۷۲ رای ممتنع تصویب شد، در این قطعنامه، پارلمان اروپا بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کرد، اما «پاسخ نظامی نامتناسب» اسرائیل در غزه را محکوم کرد و خواستار «آتش‌بس دائمی» تحت دو شرط شد. نمایندگان پارلمان اروپا خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها از سوی سازمان حماس شد. در عین حال، نمایندگان پارلمان اروپا خواستار آتش‌بس دائمی و ازسرگیری تلاش‌ها برای راه‌حل سیاسی هستند، مشروط بر اینکه همه گروگان‌ها بلافاصله و بدون قید و شرط آزاد شوند و حماس برچیده شود. پارلمان اروپا حملات انجام شده توسط حماس علیه اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کند و در عین حال «پاسخ نظامی نامتناسب اسرائیل» را که منجر به تعداد بی سابقه ای از کشته شدن غیرنظامیان شده است، محکوم می کند. همچنین اشاره شده است که «اسرائیل حق دارد در چارچوب قوانین بین ‌الملل از خود دفاع کند»، به این معنی که «همه طرف‌های درگیر باید همیشه بین رزمندگان و غیرنظامیان تمایز قائل شوند و صرفا به سمت اهداف نظامی هدایت شود. غیرنظامیان و مراکز غیرنظامی نباید هدف قرار گیرند.»

سایت حزب کمونیست یونان

KKE | Για το άθλιο-υποκριτικό ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου που επιχειρεί να ξεπλύνει τις εγκληματικές ευθύνες του Ισραήλ για τη γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού

کد خبر 18571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =